Výživové poradenství a redukce váhy - Žďár nad Sázavou a okolí

Jestli potřebujete zhubnout a nevíte, jak na to, využijte služeb výživového poradce. Protože jsme každý jiný, výživový poradce sestaví speciální redukční program na snížení hmotnosti přímo vám na míru podle vašeho aktuálního tělesného stavu.

Rádi byste zlepšili své zdraví? Potřebujete zhubnout? Můžete se do toho sice pustit sami ale pak riskujete, že pro sebe uděláte více špatného než dobrého. O zdravé výživě a hubnutí totiž existuje spoustu mýtů.

Výživový poradce

Mnoho lidí má s těmito mýty bohužel své vlastní špatné zkušenosti. Kolik z nás již zkoušelo nejrůznější diety? I když se nám podařilo zhubnout, za nějakou dobu byly kila zase zpátky a dokonce jich bylo ještě více! Pokud se chcete těchto nepříjemných zážitků vyvarovat, pak vám pravděpodobně nezbývá nic jiného, než využít služeb odborníka – výživového poradce.

Výživové poradenství a redukce váhy Žďár nad Sázavou

Nejenže výživový poradce ví vše o výživě a správném hubnutí, takže se s ním již žádných chyb a „jo-jo“ efektů nedopustíte (pokud budete poctivě dodržovat všechny pokyny), ale navíc díky kontaktu s ním získáte speciální redukční program pro snížení hmotnosti vytvořený přímo vám na míru.

 

Zdravá výživa

Ke zdravému životu patří i zdravá výživa. Její zásady nejsou až tak složité, jak se může na první pohled zdát. Vše je jen o zvyku. Jakmile si na ně zvyknete, už vám na nich nepřijde nic obtížného. Správný výživový poradce vám jistě vysvětlí všechny nejasnosti a především sestaví speciální program na míru, díky čemuž ani není nutné, abyste ihned vše pochopili a znali nazpaměť. Toto je základní nástin zásad zdravé výživy:

Jíst pravidelně

Je důležité jíst optimálně 4 až 5 pravidelných jídel denně. Tato jídla musí být rovnoměrně rozložena po celý den. Mnohdy jsou lidé nemocní jen díky tomu, že nesnídají, někdy dokonce ani neobědvají (nebo si dají na oběd třeba jen kafe a koblihu) a teprve večer nastanou opravdové „ledničkové orgie“. To, že člověk přijme většinu svého denního příjmu energie pouze v jedné nebo dvou dávkách jídla a k tomu ještě odpoledne nebo večer má za následek nejen únavu, přetěžování žaludku ale také tloustnutí a pomalou ale účinnou devastaci svého zdraví.

Jíst dostatek zeleniny

Ideální je mít ke každému jídlu jeden kousek čerstvé zeleniny. Zelenina je šťavnatá, takže při jídle nemusíte pít a vyplavovat si tak z žaludku trávicí enzymy. Navíc obsahuje zelenina vlákninu, která podporuje zdravé trávení a vyměšování. Dalším plusem zeleniny jsou** antioxidanty, které zpomalují stárnutí.** A jak asi každý ví, zelenina vám také dodá potřebné vitamíny.

Ovoce

Ovoce je rovněž velmi zdravé. Stejně jako zelenina** obsahuje spoustu antioxidantů, vitamínů a vlákniny.** Problém ale je, že obsahuje také hodně cukrů, takže pokud chcete jíst nejen zdravě, ale potřebujete i zhubnout, je lepší hlavně odpoledne dávat před ovocem přednost zelenině. Ovoce je ideální dopoledne, protože v první polovině dne obvykle potřebujete více energie. Večer by přijaté cukry vaše tělo přeměnilo spíše na tukové polštáře.

Celozrnné potraviny

Celozrnné potraviny nestrávíte tak rychle. Díky tomu nedostanete hlad příliš brzy. Díky celozrnným potravinám také nedochází k rychlému kolísání hladiny krevního cukru a tím pádem ani k chutí na sladkosti. Navíc celá zrna obsahují více vlákniny a vitamínů než ta dokonale zbavená slupek. Dobrá je celozrnná nebo parboiled rýže, celozrnné ovesné vločky atp. Samozřejmě je výborné i celozrnné pečivo, ovšem někdy dochází k tomu, že výrobci pečivo obarví nahnědo aby dělalo dojem celozrnnosti. Vždy si všímejte nápisů a ne barvy pečiva. Pokud je pečivo tmavě hnědé, vždy je obarvené. Ani celozrnná mouka nemá tmavě hnědou barvu.

Omezovat tuky

Nejprve začněte tím, že ze svého jídelníčku vyřadíte všechny potraviny, ve kterých je na první pohled viditelný tuk: salámy, uzeniny, tučné maso. Dále vše, o čem je všeobecně známo, že je to tučné:** majonéza, tučné sýry, smetana, smetanové jogurty, plnotučný tvaroh, plnotučné mléko, paštika ale třeba i libové vepřové maso - to je oproti jiným libovým masům taky poměrně tučné (pořád je ale stokrát lepší než bůček)**. Tuky ale nelze ze stravy zcela vypustit. Dobré je používat rostlinné oleje. Ideálně by měly být nerafinované, z geneticky neupravených surovin (GMO free) a jednodruhové. Mezi nejkvalitnější oleje jsou řazeny slunečnicový nebo olivový za studena lisovaný (panenský).

Bílkoviny

Důležitý je dostatek kvalitních bílkovin. Zdroji bílkovin jsou libové maso, vejce, luštěniny, mléčné výrobky (ale ne ty smetanové – ideální je například měkký tvaroh (čili nízkotučný) a jogurt vyrobený tradičním způsobem – takový jogurt nikdy neobsahuje stabilizátory nebo škroby ani jiná zahušťovadla), dále pak třeba sójové „maso“ nebo „maso“ z vaječných bílků. Hodně bílkovin obsahují i ořechy – ale pozor, zároveň jsou i hodně tučné. Pokud si je přesto občas dáte, nemusíte se cítiti provinile. Tuky z ořechů jsou zdravé a pro vegetariány navíc naprosto nezbytné. Zásadně se vyhněte praženým arašídům – pražením v nich vznikají rakovinotvorné látky.

Pozor na cukry

Nikdy nejezte kupované sladkosti. Nejenže obsahují spoustu prázdné energie, tedy té, která se vám uloží do tukových zásob (pokud vás zrovna nečeká vyčerpávající sportovní výkon) ale hlavně jsou plné stabilizátorů, barvidel, leštidel, konzervantů, stužovadel a podobných nechutností, která byste do pusy určitě nikdy nedali. Výrobci sladkostí jsou chytří. Tyto zdraví škodlivé umělotiny schovají do lákavého obalu. Vy se ale nenechte zmást. Nebo jim snad chcete platit za to, že vám ničí zdraví a postavu?

Když už vás honí mlsná, udělejte si měkký (nízkotučný) tvaroh nebo přirozený jogurt s trochou medu nebo rozmačkaného banánu. A pokud máte více času, najděte si nějaký recept na zdravý dort nebo koláč. Takový dort sice asi nebude odpovídat pravidlům redukčního režimu na 100 procent ale pokud použijete místo smetanového krému měkký tvaroh, namísto obyčejného cukru třtinový, ovocný nebo hroznový (pozor – hroznový cukr sladí víc než obyčejný, takže ho stačí použít méně), místo bílé mouky celozrnnou a místo ztuženého margarínu máslo nebo kvalitní olej, pak to bude mnohem lepší a chutnější než tyčinka z obchodu.** Cukr můžete také částečně nahradit sladkými bylinkami – třeba Stévií.**

Pitný režim

Nikdy nepijte limonády. Obsahují nezdravé náhražky cukru nebo i cukr a po něm se zase tloustne. Ideální je čistá voda, neslazený čaj. „Bublinkové“ nápoje zase neprospívají trávení.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id8013 (dobra-kucharka.cz#9850)


Přidat komentář