Zdravá výživa a poradenství - Brno-město a okolí

Pokud chcete začít jíst zdravě nebo zhubnout a nevíte, jak na to, výživový poradce vám se vším pomůže. Je to lepší, než čerpat obecné informace z knihy, protože každý jsme jiný. Výživový poradce vám sestaví speciální plán na míru dle vašich potřeb.

Necítíte se příliš dobře? Máte málo energie? Jste sice zdraví ale potřebujete zhubnout? Za vašimi problémy obvykle stojí nesprávná výživa.

Zdravá výživa

Co je to vlastně zdravá výživa? Tohle sousloví už určitě někdy každý z nás slyšel. Jenže co se pod tímto pojmem vlastně skrývá. Mezi milovníky jídla je bohužel rozšířena pověra, že zdravá výživa je všechno to, co se nedá jíst, co není dobré. O zdravé výživě koluje spoustu mýtů. Někteří lidé totiž věří, že zdravá výživa znamená jíst jen syrovou zeleninu a nic jiného.

Takový člověk, který se rozhodl, že bude jíst zdravě si pak k jídlu přichystá třeba syrovou mrkev, ředkvičku a list salátu. Možná že tenhle oběd jednou sníst dokáže ale představte si, že byste tohle nebo něco podobného měli jíst do konce života třikrát denně. Vydrželi byste to? Jistě že nevydrželi. Ne že by takové jídlo nebylo zdravé. Občas si ho samozřejmě podle libosti dát můžete.

Zdravá výživa ale znamená něco úplně jiného než chroupat jen syrovou zeleninu. Každý, kdo se začal stravovat podle zásad opravdové zdravé výživy s potěšením zjistil, že zdravá výživa je nejen velice chutná a rozmanitá ale že se navíc cítí mnohem lépe, po jídle nemá pocit přeplněného a těžkého žaludku a hlavně má víc energie a elánu do života.

Jenže, kdo mi poradí, jak začít? Co jíst a jak vařit aby to bylo zdravé a aby to dobře chutnalo?

Výživový poradce

Protože informací týkajících se zdravé výživy je velmi mnoho, jistě vám přijde vhod někdo, kdo je v tomto oboru odborníkem. Výživový poradce vám poradí nejen jak zdravě jíst ale v případě potřeby i jak zhubnout. Informace sice můžete načerpat i z knih avšak pokud kontaktujete odborníka, získáte výhodu individuálního poradenství uzpůsobeného přímo vám na míru.

To znamená, že pro vás bude vytvořen jídelníček a případný program pro redukci hmotnosti podle vašeho aktuálního tělesného stavu – podle vaší váhy, množství tělesného tuku a svalové hmoty, obsahu vody v těle, bazálního metabolismu a jiných údajů. Zohledněno bude samozřejmě také vaše zaměstnání a životní styl, čili vaše časové možnosti. Ne každý si totiž může dovolit zásady zdravého životního stylu vždy a všude dodržovat. Výživový poradce vám však poradí, jak tyto možné nedostatky a problémy co nejvíce kompenzovat.

Výživové poradenství okres Brno-město

Pokud jste z Brna a okolí pak je pro vás ideální využít služeb výživového poradenství.** ** Být z Brna ovšem není nutností, konzultace mohou probíhat i telefonicky. Výživový poradce nejprve analyzuje váš aktuální zdravotní stav, probere s vámi váš životní styl (časové možnosti, možnosti vaření a stravování aj.) a následně vám sestaví jídelníček a případný redukční program přímo na míru. Tímto ovšem spolupráce s výživovým poradcem končit nemusí.

Budete-li mít zájem svůj zdravotní stav dále zlepšovat, hubnout a aktualizovat váš speciální program podle toho, jak se bude měnit váš zdravotní stav, obsah tuku v těle a jiné hodnoty, pak vám bude výživová poradkyně paní Pecánková při pravidelných schůzkách a konzultacích vždy ku pomoci. Cílem je, abyste si zásady správného stravování plně osvojili a abyste se jimi řídili už natrvalo a to ne z povinnosti ale protože zjistíte, že se díky nim cítíte mnohem lépe a že vám vlastně vyhovují.


Zásady zdravé výživy

Zásady zdravé výživy nejsou na dodržování příliš náročné. Zpočátku se to možná bude zdát obtížné – samé zákazy, předpisy a pravidla. Máte-li však dostatek trpělivosti a motivace, jistě to pro vás bude hračka. Za krátko zjistíte, že zásady zdravého stravování jsou jen o zvyku. Tak jako teď máte nějaká svá oblíbená jídla a potraviny, na které jste zvyklí, tak si prostě jen navyknete na jiné. Možná budete muset rovněž změnit své návyky, co se týče počtu denních jídel, přestat jíst večer nebo dokonce v noci, začít snídat. I to se ale časem naučíte. A nejlepší na tom bude to, až uvidíte, jak to prospívá vašemu zdraví a celkovému tělesnému pocitu. Zásady zdravé výživy vypadají ve zkratce takto:

Pravidelná strava

Jezte ideálně 4 až 5 jídel denně. Je ovšem nutné jídla rovnoměrně rozložit na celý den**. Nejhorší je jíst až večer nebo v noci**. Energie přijatá v těchto denních dobách se totiž ukládá do tukových zásob. Navíc večerní a noční jezení přetěžuje žaludek a způsobuje únavu i přes den.

Dostatek ovoce a zeleniny

Ovoce a zelenina obsahují vlákninu, která prospívá správnému trávení a vyměšování, dále pak antioxidanty, které zpomalují stárnutí organismu. Pokud však potřebujete zhubnout, je lepší jíst ovoce jen k dopoledne, kdy potřebujete více energie z cukrů. Ovoce totiž obsahuje více cukru než zelenina a nadbytek cukru přijatého odpoledne nebo večer, kdy už jej nevyužijete k fyzické aktivitě by znamenal nárůst tukové hmoty. Ideální je přidat jeden kousek ovoce k snídani nebo pokud víte, že vás čeká fyzická aktivita. Porce zeleniny se zase hodí k odpoledním jídlům.

Celozrnné obiloviny a výrobky

Je lepší dávat přednost celozrnnému pečivu, celozrnným těstovinám a rýži nebo rýži parboiled a celozrnným ovesným vločkám před výrobky dokonale zbavených slupky, protože celá zrna obsahují více vlákniny. Díky tomu se pomalu tráví, takže nedostanete hlad příliš brzy a také vám nebude rychle kolísat hladina krevního cukru, takže nebudete mít chuť na sladkosti.

Tuky, cukry, bílkoviny

Z tuků, cukrů a bílkovin se skládají všechny potraviny. Výživový poradce vám prozradí, jaký by měl mezi nimi být poměr a z jakých zdrojů je získávat.

Pitný režim

Nikdy nepijte limonády ani jiné slazené nápoje, protože nadbytečné cukry se přeměňují v tukové polštáře. Navíc limonády nedokáží žízeň uhasit tak jako obyčejná čistá voda nebo neslazený čaj. Sycená (bublinková) voda zase neprospívá trávení.

Odhodlání

Chcete-li něčeho dosáhnout, vždy je** důležité odhodlání a vytrvalost**. Aby se vám něco povedlo, musíte to chtít vy sami. Nemá cenu zkoušet hubnout a zdravě jíst jen proto, že to po vás chce někdo jiný. Pokud jste ale pevně rozhodnutí a chcete svůj zdravotní stav radikálně změnit k lepšímu, chcete aby vaše postava vypadala dobře, chcete mít více energie a cítit se celkově dobře, pak se vám to jistě podaří. Je možné, že zpočátku budete dělat nějaké chyby, některé možná i vědomě. Pokud ale ve svém snažení vytrváte a budete poctivě dodržovat pokyny výživového poradce, výsledek se jistě dostaví.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id7777 (dobra-kucharka.cz#9849)


Přidat komentář