Redukční plán

Dietu v životě podstoupila kdejaká žena, otázka však je, jak moc byla úspěšná? V našem článku vám nastíníme, jak takový redukční plán může vypadat a jak hubnout zdravě a úspěšně. Hubnutí je jedna věc, ale hubnutí zdravě zase druhá. Nechte si poradit.

Obezita a nadváha vládnou světu. Dá se říci, že se již jedná o civilizační problém, který začaly řešit i mezinárodní organizace. Obezita i nadváha spadají do kategorie chorob, to už značí vážnost situace. Například v České republice podle statistik dnes trpí nadváhou až 50% populace, což je alarmující. Nejde tedy pouze o nějakou nepříjemnost, která lidem komplikuje život, ale jedná se i o závažná onemocnění, která přinášejí další životu nebezpečná rizika. Dietní boom je v plném proudu. Odborní lékaři společně s dietology a dalšími specialisty vyvíjí různé metody a postupy, jak zamezit šíření této civilizační choroby. Zabývají se zejména příčinami, které způsobují zdravotní problémy plynoucí z** nadměrné hmotnosti**.

Redukční plány jako forma záchrany

Naštěstí stále přibývá lidí, co jsou se svým zdravotním stavem a vzhledem nespokojeni. Jsou ochotni podstoupit někdy i velice náročné procedury. Samozřejmě jen ti s pevnou vůli a opravdovou touhou po změně, dosahují svých vytoužených výsledků nejdříve. Právě redukční diety jsou jednou z možností, jak se nadváhy nadobro zbavit. Jedná se o způsob, kterým je možné za pomoci upraveného jídelníčku a dále také životního stylu dosáhnout redukce váhy. Je však důležité se uvědomit, že tyto diety jsou mnohdy krátkodobou záležitostí. Pokud se pacient nedrží poté přesných kroků, může dojít k rychlému návratu původní váhy. Vše je hodně o psychickém stavu pacienta, pokud si díky této redukční dietě uvědomí dostatečně svůj problém, dokáže alespoň trochu snížit původní váhu a cítí se lépe, nic mu pak nebrání v udržování nového životního stylu pokračovat. Samotná vůle a psychika je při hubnutí klíčová. Problematika hubnutí je tak blízká více ženám než mužům. Právě ženy jsou ohledně svého vzhledu daleko citlivější a vnímají tak každou nedokonalost, která se na jejich těle objeví. Samozřejmě i muži mívají problémy s nadváhou, ne vždy se jich to ale psychicky dotýká a tak je pro ně** redukce váhy** často méně problémová než pro ženy. Na rozdíl však od žen mají mnohem účinnější zbraně v boji s nadváhou. Jejich metabolismus je rychlejší a psychika ohledně vzhledu více vyrovnaná.

Zdraví máme jen jedno

Časopisy a lifestylové magazíny nám prakticky každý den naznačují** ideály krásy**. Štíhlé, krásné, ale často vyretušované krásky s dokonalým vzhledem na ženy útočí každý den. Bohužel i toto je důvod proč se stále zvyšuje počet dívek a žen postižených anorexií nebo bulimií. Nejsmutnější případy končí i smrtí. Je tedy důležité se při hubnutí soustředit hlavně na zdraví. Hubnutí samo o sobě, aby bylo účinné, by mělo být především zdravé a pro organismus vyvážené. Diety, které zaručují rychlý úbytek kil ve velmi krátkém časovém úseku, nejsou nikdy účinné, ale spíše nebezpečné zdraví. Trpíte-li** nadváhou** nebo pouze nějakým tím kilem navíc, kontaktujte raději zkušeného odborníka, který vám sestaví redukční plán na míru, tak abyste nezatěžovali svůj organismus a celý průběh hubnutí byl vyvážený a zdraví pro tělo. Vyhýbejte se především dietám, které jsou jednostranně zaměřeny, jedná se o různé jablečné, ananasové a podobně zaměřené diety. Ochuzujete tím tělo o další potřebné látky, které jsou důležité a naopak si můžete i v některých situacích spíše uškodit. Dbejte tedy především na** vyváženost.**

Osobní redukční plán

Každý by chtěl vědět, jak zhubnout trvale a bez** jojo efektu**. Internet a časopisy nabízejí různé zázračné diety, které jsou spíše zklamáním pro ty, co se je rozhodnou vyzkoušet. Málo z těchto diet funguje tak, jak se píše. Navíc je potřeba vědět, že každý člověk je individuální, a proto ne všem sedí stejné diety. Každý si musí tedy najít svůj způsob, který bude účinný. Nejúčinnějším způsobem je podle odborníků ne dočasná, ale trvalá úprava jídelníčku a celková změna životního stylu a s ním i neefektivních návyků. Z praxe specialistů vyplývá, že jediným nejefektivnějším řešením pro trvalé snížení váhy je právě tento způsob. Osobní jídelníček vám může připravit každý proškolený specialista, výživový poradce nebo kvalitní obezitolog. Jídelníček je sestavený přesně na míru dle poskytnutých údajů, které vyplníte obvykle v předloženém dotazníku. Je to základní stavební kámen pro snížení váhy a úpravy životního stylu. Naučit se jíst podle nových pravidel je pro pacienta klíčové. Každý specialista by měl přihlížet ke zdravotnímu stavu pacienta, tak aby nedošlo ke komplikacím během redukce hmotnosti.

Jak hubnout zdravě a efektivně?

Dietní strava by měla obsahovat všechny důležité látky pro tělo, tak aby v nestrádalo. V žádném případě nezabírají** drastické diety**, extrémní fyzická zátěž nebo trápení se hlady. Takové diety nemohou být nikdy úspěšné, protože trpí především psychika a vzhledem k velkému přetěžování i tělo. Nikdy bychom se tedy neměli omezovat na pouze jediný druh potravin, ale pochopit, že zásobování těla dostatečným množstvím důležitých látek je velmi důležité. Vyváženost a pestrost pro požadovaný efekt nesmí chybět.

Dostatek pohybu především

Dalším důležitým faktorem, který by neměl chybět v žádném redukčním plánu, je dostatek pohybu. Nelze pouze hubnout a přitom se nehýbat. Chcete-li, aby šlo vše rychleji a cítili jste se během toho dobře, fyzická kondice pro vás bude důležitým zpestřením redukce váhy. Pohyb je především výdej energie a právě výdej by měl vždy převyšovat příjem energie, tak aby nedocházelo k ukládání tuků a nechtěnému přibývání na váze. Avšak i pohyb má být přiměřený vzhledem k tělesným proporcím. Trávit hodiny v tělocvičně a trápit se na strojích někdy může být i neefektivní, proto se i v tomto případě obraťte na odborníka, který vám doporučí i přiměřenou fyzickou zátěž odpovídající vašim možnostem. Důležité je si uvědomit, že zdraví pohyb nemá nikdy podobu vyčerpanosti. Ze začátku může být nejúčinnější pouze chůze, pak se přidají různá aerobní cvičení, aby tělo více spalovalo. Zdravé je i plavání nebo jízda na kole. Ideální je začít procházkami v přírodě na čerstvém vzduchu. Místo ježdění výtahem chodit do schodů pěšky a celkově zvýšit fyzickou aktivitu i těmito malými kroky, které mohou být na konec při změně životního stylu nejvíce zásadní.

Mějte se rádi

Jak jsme již několikrát zmínili, psychika je během redukce hmotnosti velice důležitá, proto byste na ni měli být velice opatrní. Pokud se do hubnutí už přeci jen pustíme, měli byste také počítat s tím, že budou dny, kdy s tím vším bude chtít skoncovat. Pocity beznaděje a zmaru hubnutí často doprovázejí. Je důležité těmto pocitům nepodléhat a soustředit se neustále na svůj vysněný cíl. Pokud všechny tyto zkoušky vydržíte, do cíle nakonec určitě dojdete. I podle psychologů a životních koučů je hubnutí právě otázkou nastavení našeho mozku, proto je dobré pracovat také na svém sebevědomí a za každou cenu se snažit** zlepšit vztah k sobě samým**.

Na závěr

Počítejte s tím, že proces hubnutí je někdy dlouhodobý. Zvláště tehdy, pokud se rozhodneme zhubnout zdravě a trvale. Je tedy zapotřebí být v každém ohledu trpělivý a neztrácet naději. Dopřejte sobě i svému tělu čas, aby se mohlo probíhajícím změnám přizpůsobit. Vše má svůj čas a úbytek váhy především.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id7778 (dobra-kucharka.cz#9853)


Přidat komentář